جریان مجاز کابل آلومینیومی آشنا میشویم

در صورت خرید جریان مجاز کابل آلومینیومی یا اطلاع از اخرین قیمت محصول میتوانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09122363669

02133978996

02133978980

02136902143

برادران

مقدمه

همان طور که می ‌دانید جریان مجاز عبور داده شده از کابل و سیم، باید به گونه ای باشد که در هر نقطه از کابل مقدار حرارتی که در هادی به وجود می‌آید؛ به خوبی به محیط اطراف انتقال داده شود. به بیان دیگر، علت اصلی استفاده از جریان مجاز کابل آلومینیومی، افزایش دمای کابل بوده که در نتیجه این افزایش دما به عایق ها آسیب می رساند. این محصول از زیر مجموعه کابل میباشد و میتوانید انواع آن را نیز با قیمت مناسب خرید نمایید.

در نتیجه عایق و جنس هادی برای به وجود آمدن جریان مجاز بسیار مهم هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا جریان مجاز کابل آلومینیومی را معرفی کرده و آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان بیشتر با آن آشنا شوید.

همه چیز درباره جریان مجاز کابل آلومینیومی

در قسمت مقدمه تا حدودی با جریان مجاز کابل آلومینیومی آشنا شدیم. توجه داشته باشید که نکته مهم در این زمینه، شرایط مکان نصب کابل است. همان طور که می دانید هر چه میزان میانگین دمای محیط بیشتر باشد؛ ظرفیت انتقال حرارت کار به بیرون کم تر می شود. راه حل این مشکل این است که جریان عبوری محدود شود. البته در مورد جریان مجاز کابل آلومینیومی نکات مهم دیگری نیز وجود دارد.

به طور مثال در هنگام استفاده از جریان مجاز کابل آلومینیومی باید به آمپر یا توان مورد نیاز توجه کرد. همچنین باید حداکثر جریان مجاز هر سایز کابل آلومینیومی را در نظر داشت. از نکات حائز اهمیت دیگر می توان به جنس عایق کابل، توجه به افت ولتاژ در مسیر و مسافت، استاندارد بودن کابل، محل نصب آن و همچنین میانگین دمای آن اشاره کرد.

در هنگام استفاده از این جریان در نصب زمینی به عمق دفن کابل و در صورت استفاده از کابل های تک رشته به فاصله کابل ها از یک دیگر توجه کنید. انتخاب صحیح سایز کابل قدرت آلومینیومی بسیار حائز اهمیت است؛ لذا با تهیه نوع استاندارد آن دیگر نیازی نیست تا نگران افزایش دما در هنگام بهره برداری باشید.

مقایسه سیم و کابل آلومینیومی با سیم و کابل مسی

در قسمت های تا حد زیادی با جریان مجاز کابل آلومینیوم آشنا شدیم. حال می خواهیم در این قسمت از مقاله کابل آلومینیومی را با کابل مسی مقایسه کنیم و ببینیم کابل آلومینیومی چه مزیت هایی نسبت به کابل های دیگر دارد. همان طور که می دانید امروزه قیمت کابل ها با هادی فلز مس بسیار افزایش پیدا کرده است. در نتیجه بسیاری از افراد از خرید آن صرف نظر می کنند.

در این میان کابل‌ها و سیم‌ های آلومینیومی جایگزین بسیار خوبی برای هادی مسی شده اند. علت این امر این است که فلز آلومینیوم نسبت به فلز مس از قیمت کم تری برخوردار بوده و در مقایسه با کابل مسی وزن کم تری دارد.

پس می توانیم نتیجه بگیریم که سیم و کابل هایی با جنس آلومینیوم گزینه بهتری هستند. البته در هنگام خرید این کابل ها باید به نکاتی نیز توجه کرد. به طور مثال در هنگام خرید باید این نکته را در نظر بگیرید که با این که سطح کابل های آلومینیومی در مقایسه با هادی های مسی بسیار بزرگ تر است ولی از نظر طول، افت ولتاژ و مقاومت این دو جنس با یک دیگر یکسان هستند.

یکی از مزیت‌های گفته شده در مورد کابل آلومینیوم در مقایسه با کابل مسی سبک تر بودن آن است که چگالی آن تقریباً ۳۰ درصد فلز مس می باشد. همچنین می توان گفت که فلز آلومینیوم موجب آسان تر شدن کار ها و سهولت در حمل و نقل آن ها می‌شود و این خود مزیت خوبی در مقایسه با کابل های مسی محسوب می شود. فلز مس در مقایسه با فلز آلومینیوم بسیار سنگین وزن بوده و حمل و نقل آن نیز مشکل است.

آشنایی با جدول کابل آلومینیوم

در بسیاری از شرکت ‌ها که عرضه کننده و تولید کننده هستند کابل آلومینیوم به وسیله مهندسان متخصص طبق جداول تهیه شده اند که این امر کار مشتری را به مراتب راحت ‌تر کرده است. توجه داشته باشید که این جدول ها به جریان مجاز کابل های آلومینیومی فشار ضعیف و فشار متوسط مربوط هستند.

دو عامل طول کابل و مقاومت الکتریکی رسانای کابل با یک دیگر ارتباطی مستقیم دارند؛ به بیان دیگر زمانی که مسافت کابل استفاده شده طولانی باشد مقاومت الکتریکی آن نیز بیش تر می‌شود. در حقیقت زمانی که مقاومت الکتریکی زیاد تری وجود دارد؛

در سیم ها و کابل ها میزان افزایش افت ولتاژ نیز اتفاق می‌افتد. در نتیجه باید کاری کنیم که میزان افت ولتاژ از حد معین بیشتر نشود. برای این کار نیاز است که جریان کابل مسافت‌های طولانی مورد بررسی قرار گیرد و برای این کار از جدول انتخاب کابل بر طبق جریان و میزان افت ولتاژ استفاده می شود.

قیمت جریان مجاز کابل آلومینیومی

قیمت جریان مجاز کابل آلومینیومی بسیار مناسب و دارای کیفیت بالا این محصول در فروشگاه ایران پارسا نوین تهیه نمایید.

خرید جریان مجاز کابل آلومینیومی

خرید جریان مجاز کابل آلومینیومی با قیمت های مناسب و ضمانت بالا این محصول در فروشگاه ایران پارسا نوین تهیه نمایید و بهترین محصول را نیز تجربه نمایید.

نتیجه گیری

در مقاله پیش رو به طور کامل با جریان مجاز کابل آلومینیوم و مزیت های آن آشنا شدیم و آن را با سیم و کابل های مسی مقایسه کردیم. همچنین دانستیم که جدول کابل آلومینیوم چیست و با کاربرد آن بیشتر آشنا شدیم.

Spread the love