اگر قصد خرید فیوز تند سوز یا فیوز قطع سریع دارید. ایران پارسا نوین وارد کننده ی اصلی انواع مدل های مختلف فیوز است. و همه مدل فیوز در تمامی برند های معروف و معتبر بازار های جهانی از جمله فیوز زیمنس(seimens)، ایتون (Eaton باسمن (Bussmann) و مرسن (MERSUN) را عرضه می کند. و شما عزیزان میتوانید به صورت عمده و تک انواع فیوز را از نمایندگی لاله زار سفارش دهید. و درب منزل و یا محل کار تحویل بگیرید. پس همین الان با فروشگاه فیوز ایران پارسا نوین تماس بگیرید.

فیوز تند سوز چیست ؟

نحوه ی کار فیوز تند سوز یا فیوز قطع سریع بدین صورت است که وقتی جریان برق عادی است واکنشی نشان داده نمی شود. و فیوز فیوز قطع سریع کار خود را انجام می دهد. ولی به محض اینکه جریان ورودی برق بیشتر از حد معمول شود سیم داخل فیوز قطع سریع ذوب و عبور جریان قطع می شود. که این جریان های اضافه دارای دو نوع هستند:

 1.بر اساس اضافه

2.بر اساس اتصال کوتاه

فیوز تند سوز یکی از پرکاربرد ترین وسیله هایی است که نقش حفاظتی دارند. فیوز قطع سریع ترکیبی از توابع تشخیص- مقایسه و قطع جریان است.

فیوز تندسوز که از پرکاربرد ترین فیوز هاست. برای حفاظت از خازن ها , کنتاکتورها , الکترو موتور ها ,ترانسفورماتور ها ,تجهیزات الکتریکی صنعتی و رله هایالکتریکی و شبکه های ولتاژ پایین و ولتاژ بالا استفاده می شوند.

اگر نیاز به تهیه ی هر کدام دارید با ایران نوین پارسا تماس بگیرید.

فیوز تند سوز را عموما برای حفاظت از دستگاه هایی با دقت بالا و گرانقیمت استفاده می کنند.

و یکی از کاربرد های فیوز تند سوز یا همان فیوز قطع سریع در مواردی مانند اینورتر ,سرور موتور,استپ موتور ,انکودر, یو پی است. و عموما نیمه رسانا است. همچنین برای محافظت از تمامی نیمه هادی ها مانند دیود , تریستور ,ای جی بی تی و ماژول استفاده می شود.

کاربرد فیوز تند سوز

بطور کلی فیوز فست نیز برای محافظت نمودن از دستگاه‌های با دقت بالا و گران قیمت از جمله فیوز قطع سریع مورده استفاده قرار میگیرد. این مدل در کل قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های تاخیری وجود دارند. فیوز تندسوز برای محافظت از تمامی نیمه‌هادی ها (semiconductor) مانند دیود (diode)، تریستور(thyristor)، آی جی بی تی (IGBT) و ماژول استفاده می‌شوند.

از دیگر کاربردهای مهم فیوز قطع سریع نیز می توانیم به استفاده نمودن در مواردی مثل اینورتر(inverter)، سروو موتور(servo motor)، استپ موتور(step motor)، انکودر(encoder) یو پی اس(UPS) و عموما نیمه رساناها نام دارند.

انواع فیوز تند سوز ازحیث فرم

پیکربندی صحیح از انواع فیوز بسته به شدت جریان و ولتاژ کاری و دارا بودن کاربرد به انواع کف خواب و پیچ خور و  مربعی، کاردی، استوانه ای، فشنگی و…  به تولید میرسند و عرضه میشوند.

فیوزهایAC  به دو بخش تقسیم می شوند ، یعنی فیوزهای ولتاژ پایین و فیوزهای ولتاژ بالا.

انواع فیوز تند سوز(قطع سریع):

1-فیوز فوق سریع

2.فیوز تند سوز 2800 آمپر ETI

3.فیوز قطع سریع 2500 آمپر

3.فیوز قطع سریع 2000 آمپر

4.فیوز تند سوز 1600 آمپر

5.فیوز تند سوز 3000 آمپر

حالا به چند نکته ی قابل تامل در مورد این نوع فیوز ها خواهیم پرداخت.

فیوز تند سوز

نکات مهم در رابطه با فیوز قطع سریع ETI

فیوز قطع سریع را قبل از مصرف کننده برق قرار می دهند. و برای حفاظت از مصرف کننده برق در مدار الکتریکی میگذارند.

نماد fuse تندسوز حرف اف F است.ETI

فیوز تندسوز از لحاظ شکل و فرم و ولتاژ کاری و شدت جریان به انواع فشنگی ,پیچ خور استوانه ای مربعی ,کاردی و… دسته بندی می شوند.

فروشگاه ایران پارسا بین الملل نیز شما  همراهان همیشگی می‌توانید فیوزهای قطع سریع (تندسوز) را با دارا بودن برند فراز شاموت Ferraz Shawmut (مرسن Mersen) در ایران خرید نمایید.

فروشگاه ایران پارسا بین الملل تنها نماینده اصلی فیوز فراز شاموت یا میتوان همان فیوز مرسن در ایران و انواع فیوز را در مدل های فیوز ac، فیوز dc، فیوز تندسوز یا فیوز فست، فیوز کندسوز یا فیوز تاخیری، فیوز عمومی، با انواع مختلف بدنه فیوز استوانه ای، فیوز پیچ خور، فیوز مربعی، فیوز کاردی یا فیوز چاقویی و فیوز لیفتراکی با این وجود امکان خرید فیوز و فروش فیوز به طور زیاد و قیمت فیوز مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

قیمت فیوز تند سوز

شما می توانید انواع فیوز های اورجینال را در برند های مختلف از فروشگاه ایران پارسا نوین با بهترین قیمت بدون واسطه تهیه کنید. ما خوشحالیم که به عنوان معتبر ترین نمایندگی فیوز لاله زار خدمت رسانی می کنیم.

Spread the love